söndag 20 november 2016

Borta bra med hemma bäst!

Borta bra men hemma bäst, även om bygget har stått still några dagar pga minusgrader som hindrat byggarna att mura vidare. Men denna veckan har det inte varit minusgrader så nu har det hänt grejer!

Men först en bild från vår underbara semester i och runt omkring San Francisco!

Familjen spenderade höstlovet i USA och det var helt fantastiskt! Mycket att se och uppleva! Återkommer en annan dag med bilder och berättar lite mer vad vi faktiskt gjorde! Alcatraz var en fantastisk upplevelse!

När vi kom hem efter drygt en vecka så hade jag höga förhoppningar om utbygget här hemma men vi möttes av en isande kyla (minusgrader!!!) och tyvärr hade det varit minusgrader nästan hela tiden som vi var iväg. Tyvärr är det ingen höjdare att mura vid minusgrader och därför hade våra byggare inte kommit så långt. Så fort det blev varmare så kom de igång igen och här kommer lite bilder på hur det har sett ut!




När jag kom hem från jobbet i torsdags hade det hänt ännu mer! Väggarna var murade vilket gör att fönster och ljusinsläpp blir tydligt. Samtidigt som vi faktiskt bygger för att vi vill ha fler väggar! Även limträbalkarna till taket hade levererats.

I fredags eftermiddag var limträbalkarna till taket på plats (nej, vi ska inte ha blått tak, det är bara plats som kommer plockas bort). Det är en häftig känsla att gå in i utbygget för nu kan man mer få en känsla av hur slutresultatet kommer bli. Och just nu känns det som att det kommer bli jättebra! Längtar jättemycket tills det är klart och vi kan flytta in (eller flytta ut, som nästan låter bättre!).



Det ska bli väldigt spännande att se vad som händer denna vecka! Jag hoppas att arbetet flyter på och vädret ser lovande ut, plusgrader och uppehåll, kanske lite mycket vind men det hoppas jag ska funka ändå! Jag återkommer med fler bilder när det händer mer!



2 kommentarer:

  1. Spännande att se hur bygget växer fram: )
    Vill gärna se bilder från er USA-resa. Kanske en fotobok?
    Yvonne

    SvaraRadera
  2. Visst är det spännande! Klart du ska få se bilder, planen är en fotobok, men det blir nog inte förrän i mellandagarna som jag har tid att sätta mig och knåpa med den. Tror vi har ca 1500 bilder att rensa först...

    SvaraRadera