söndag 8 november 2015

Sänghimmel i snedtak!

Ja nu har vi fixat det, en sänghimmel i dotterns snedtak! Köpte en 80 cm bred rullgardin på Jysk för 60:- och tog bort själva gardinen och satte bara upp stången på snedväggen. Sen tog jag ett långt spetstygstycke som vi hade hemma som jag egentligen brukar ha som duk när vi har långbord och hängde över stången! En ljusslinga la jag sen lite slarvigt över stången. Dottern är supernöjd och jag också! Nästa steg är att fixa till ett träkar som jag fyndade idag! Det står på tork i uterummet nu och kommer förmodligen förses med stora hjul undertill och kommer sen flytta in i dotterns rum som förvaring till alla hennes 19 dockor!

Bättre bilder på sänghimlen och bilder på träkaret kommer när det är lite bättre ljus!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar