tisdag 3 november 2015

Mysigt med snedtak?

Min lilla loppa vill ha ett mysigt rum och en mysig säng. Men eftersom hon har snedtak är det lite svårmöblerat! Min plan nu är att få upp lite tyg i taket runt hennes säng. Tyvärr tror jag inte att jag kan sätta upp en sänghimmel pga snedtaket, men lite tyg borde väl funka? Funderar just nu på hur jag ska fästa det, med skena eller en stång, och går de att fästa detta i snedtaket? Hur långt ska det sträcka sig? Bara längst upp (vid huvudgaveln) på långsidan, eller ska det gå mer "runt om" på de båda sidor som inte står mot väggen... Ja det är mycket att fundera på just nu. Material och färg också, ska det vara linne eller något tunnare? Sitter och letar inspiration men hittar inget...

3 kommentarer:

  1. Vet inte riktigt hur sängen står...men annars är ett alternativ att sätta en rundstav ut från väggen med ett fäste från tak. Typ ett gammalt gadinfäste med ett hål i ena änden där du kan sticka in rundstaven. Voila sen kan du hänga ett tyg över. Har hon sängen längs med så kan du fästa en spiraltråd längs med snedtaket men tunt tyg. Dekorera pärlor figurer fina band....JÄTTESVÅRT att förklara hoppas du fattar :-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sängen står längs med snedtaket så hon har taket över sig från sidan. Jag måste alltså fästa längs med snedtaket! Krokar med ögla hade varit bra som kan skruvas direkt upp i taket och så bara en stång... kanske blir en runda till Väla och Ikea i helgen! Tack för tipsen Petra! Kram på dig!

      Radera
  2. Nu har jag kommit på det! En rullgardin! Jag klipper bort tyget och så har jag både väggfästen och en stång! Blir en runda till Jysk i morgon!

    SvaraRadera