söndag 2 oktober 2016

Veckan som gått



Ja nu har det gått en vecka sedan jag skrev här på bloggen. Jag som skulle bli bättre och uppdatera här oftare, men det har hänt så mycket denna veckan!

I tisdags var jag och bästa grannen på workshop på Ikea i Helsingborg. Workshopen "Skapa ditt drömrum" bestod av 7 olika steg och det jag tog med mig därifrån var vikten av att göra en "aktivitetskarta", en slags mind map över vilka aktiviteter som ska utföras i det rum som ska inredas. Är rummets aktiviteter bus, förvaring och tv eller är det kanske sömn, läsning och musik? Har du väl fått detta nedskrivet har du en bra start för att titta vidare på vilka möbler som kan tänkas passa! Det andra jag tog med mig var att göra ett mood board och sen titta på det varje dag under några veckors tid för att kunna fundera, ändra fram och tillbaka för att till slut känna att nu är det rätt! Rätt färger, rätt material och rätt inredning! Vi fick en mall i A3 och jag norpade med mig några extra hem så att jag kan sätta ihop ett här hemma (vi började på plats på Ikea, men då tidningar och färger var begränsade där på plats så vill jag göra ett nytt mood board från grunden). Vi hann med en snabb runda inne på varuhuset också men det blev bara lite småplock som fick följa med hem!

I torsdags öppnade äntligen HM Home här i Ängelholm! Sen det blev officiellt någon gång i våras att de skulle öppna så har jag sagt att jag ska ta semester den dagen de öppnar! Nu blev det inte riktigt så då vi har så mycket på jobbet just nu men jag tog iallafall och flexade ut från jobbet så jag var på plats precis innan nedräkningen inför öppnandet började! Tyvärr har de inte barnsortimentet men jag köpte en morgonrock i linne till världens bästa mamma (som fyller år i november) och fem kuddfodral, tre enfärgade och så två styck av detta härliga höstmysiga!

Sen har vi börjat leta golv till vår utbyggnad. Shit vad svårt det är! Vi har ett ekgolv som känns väldigt blankt i lackenom man jämför med det som syns mest i golvbutiker idag. Jag har varit inne på ett ekgolv med vitpigmenterad matt lack, men nu när vi har lånat hem lite golvbitar så känns det som att det är så himla stor skillnad... Kontrasten blir så himla stor! Vet inte alls vad vi ska göra så jag har idag gjort det jag brukar göra när jag inte kan bestämma mig (särskilt när det gäller inredning) jag har ringt mamma! Jag lyckades nästan övertala henne att hon och morfar ska köra de 30 milen hit för att hjälpa till med vad som blir snyggast! De kunde inte komma nästa helg men har jag tur så kommer de nästa helg igen! Då blir det en runda till golvbutikerna i närheten och förhoppningsvis slutar det hela med att vi hittar det perfekta golvet!

Nu börjar det lukta fantastiskt gott här hemma, äppelkakan är snart klar! Hoppas att ni alla har en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar