söndag 22 februari 2015

Länge sen sist

Ja nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här. Åkte på en runda med vinterkräksjuka förra veckan och denna veckan när barnen hade sportlov så passade vi på att ta en långweekend hos mormor och morfar i Kalmar!

Alla hjärtans dag firande vi med mysfrukost och en hjärttårta (köpt på favviskondiset Nisses)! Jag kunde inte motstå den när jag köpte frukostbullarna, den var alldeles lagom för lilla familjen! Och väldigt god!


Under de dagarna vi var i Kalmar insåg jag att om jag uppdaterar bloggen med alla favoritrecept så kommer jag åt dem även om jag inte är hemma. Nu hann jag med att sakna både mitt kladdkakerecept, pizzadegen och pulled chicken. Så jag fick improvisera samt testa nytt. Det nya blev en frusen cheesecake eftersom vi behövde något festligt när vi passade på att fira både mig, mannen (som fyllde i slutet av januari) och min bror som fyller den 2 mars. Fantastiskt god blev den! Men den var mäktig som bara den så päronens frys är nu full med portionsbitar så att de snabbt och enkelt kan festa till det med lite cheesecake!



Jag fick också en jättefin present, en stor rosa Le Creuset gryta som jag hade valt ut själv! Det gäller att ha tur så att man kan fynda när det är lite rea och att rean inträffar i samband med ens födelsedag...


Nu är det dock slut på denna ledigheten men nedräkningen inför påsklovet och påsken pågår för fullt! Dottern tog nämligen hål i öronen i fredags, exakt fem veckor innan hennes sjuårsdag. På långfredagen har det gått sex veckor vilket innebär att hon får ta ut de första örhängena och sätta i nya! Som sagt, nedräkning pågår...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar