söndag 25 oktober 2015

Vill ha mysljus i mörkret!


Nu när det börjar bli lite mörkare ute (i kväll blir det mörkt ännu tidigare än i går i och med att det numera är VINTERtid som gäller) så vill jag ha mycket "mysljus" här hemma. Ljusslingor och levande ljus gör så mycket för stämningen! Jag har hittat lite saker som jag verkligen vill ha, antingen till mig eller barnen!

Jag vill få tag på ett M och ett N av denna fantastiska bokstavslampa från Heidi Swapp! Jag tänkte pimpa till dem med lite härliga mönstrade papper, fantastisk inspiration finns hos heidiswapp.com . Förhoppningsvis får Lilla Liv här nere i stan in en ny leverans nästa vecka så jag håller tummarna att turen är på min sida och att jag hinner få tag på några innan de tar slut! Annars får jag försöka få iväg mannen på en resa till USA så att han kan shoppa lite, fast egentligen vill jag ju ha honom hemma så jag vet inte riktigt... Fantastiskt fina är de i alla fall!

HS_MarqueeLetter_AD_NowInStores.indd


Jag gillar även denna fantastiska Light box från A little lovely company. Men jag vet inte alls var jag ska ställa en sån... jag får nog fundera vidare på denna innan jag slår till!

Lightbox A4

Och så behöver man ju alltid förvaring och denna fina från HM Home vill jag verkligen ha! Det tråkiga är att jag inte har någon resa upp till Stockholm inplanerad (älskar att gå omkring på HM Home och shoppa!) och jag gillar fortfarande att köpa saker "över disk" alltså inne i en affär, på riktigt! Men denna kan jag tänka mig att beställa, vad kan bli fel?!?


Jag har ju turen att bo med en hel del fina butiker i närheten som Lilla Liv här i Ängelholm och Cirkusfabriken i Höganäs. Jag har också planer på att ta mig till Älmhult och ett besök hos Onödigt snyggt om deras öppettider passar ihop med mitt schema, det återstår att se!
BESTÅ Storage combination with doors IKEA

Jag tänkte även se till att få in lite mer färg i arbetsrummet genom att sätta dörrar på lite förvaring. Jag har en låg "Bestå" hylla från Ikea och med deras nya gröna dörr slår jag två flugor i en smäll, slippa se kaoset bland alla scrapprylar samtidigt som jag får in lite färg! Det blir nog en tripp till Ikea nästa vecka!

Bilder från heidiswapp.com, alittlelovelycompany.nl, hm.com och ikea.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar